Brev:
Ændring af dagsrytme - 9 mdr.
7. september 2009
Alder:
9 mdr.
Ændring af dagsrytme - 9 mdr.
Kære Helen.
Vores søn skal starte i dagpleje, hvor spise og soverutinerne er anderledes end herhjemme og jeg tænker at det er en god ide så småt at ændre dem inden han starter. Han virker også til at være i en fase hvor hans soverutiner ændrer sig om dagen alligevel og han tager meget korte lure. Lige nu ser hans dagsrytme ca sådan ud:
Kl. 5 vågner og får flaske med mme 165 ml
kl. 7 Havregrød med frugt og vand
kl. 8.30 Lur, som efterhånden kun varer 45 min
kl. 10.30: Flaske med mme 165 ml
Tager nu også tit powernap kl. 11.30
kl. 12: Frokost grøntagsmos og rugbrødsmadder
kl. 13.30: Lur ml. 45 min til 1½ time
kl. 15: Falske med mme 165 ml
kl. 15.30: Frugt
kl. 18: Middag mos og rugbrød
kl. 19: Flaske med mme 165 ml - sover.
Hos dagplejen sover alle kl. 11.30/12 og spiser frokost kl. 11. Hvordan får jeg ham så nænsomt som muligt over i den rytme og er han gammel nok til det? Og skal jeg trappe ham ud af dagsflaskerne nu hvor han er 9½ måneder?
Og skal jeg gøre noget ved at hans dagslure nu nærmest alle ligner powernaps?
Bedste hilsner
Trine